Чи можна в Україні відкрити повітряний простір для цивільних літаків: оцінка експерта

Чи можна в Україні відкрити повітряний простір для цивільних літаків: оцінка експерта

На сьогодні в Україні немає безпекових умов для відкриття повітряного сполучення для цивільного транспорту.

Про це сказав авіаексперт, провідний науковий співробітник НАУ Валерій Романенко в ефірі телемарафону, коментуючи заяву представника страхової компанії, яка прозвучала на Київському міжнародному економічному форумі, що до кінця січня 2025 року до шести авіакомпаній можуть відновити авіасполучення в одному з аеропортів України.

Він зазначив, що не бачить зараз якихось передумов для відкриття цивільних польотів в Україні, зокрема, зі Львова чи з «Борисполя». «На жаль, не бачу», — наголосив авіаексперт.

За його словами, оптимістичні прогнози щодо відкриття польотів цивільного транспорту, лунають з грудня 2023 року. При цьому нагадав, що у владних структурах чітко заявляли. що повітряний рух буде відкрито лише у разі повного захисту українського неба, тобто закриття його для російських ракет і безпілотників. «Я не бачу можливості досягти цього в нинішніх умовах. Навіть вчора президент Росії сказав, що він не зацікавлений в будь-якій призупинці війни або хоча б обстрілів.Тому я не бачу передумов для польотів», — наголосив Романенко.

За його словами, якщо говорити теоретично, то найбезпечнішим для відкриття міг би бути аеропорт Ужгорода (Закарпатська область). Він зазначив, що там злітно-посадкова смуга може передбачати і захід літаків зі Словаччини, а оскільки це країна НАТО, то росіяни не ризикнули б стріляти по цьому аеропорту:

«І загалом час підльоту навіть балістики з Брянської області до аеропорту — досить значний. Там можна було б обмежено відкрити аеропорт для літаків малої місткості — до 50 людей, щоб вони могли швидко покинути літака і добігти до сховища. Там ще можна щось робити. Можна було б відкрити транспортні перевезення. Але тоді будуть шалені витрати з величезними збитками».

За його словами, треба врахувати, що будуть великі витрати на обслуговування аеропорту, а через малий потік пасажирів, все це не окупиться, а тільки принесе збитки. «В нинішніх умовах з будь-якої точки зору — безпекової, економічної це робити недоцільно. З технічної погляду можна відкрити, але навіщо ? Необхідно рахувати гроші», — сказав авіаексперт.

Він зазначив, що Польща не зможе допомогти збивати російську балістику, бо не дістане, щоб зробити безпечним аеропорт Львова. «І перетягти наші 2 із 8 комплексів «Петріот», щоб поставити над Львовом для захисту, означатиме відкриття ще двох українських міста для розстрілу балістичними ракетами. За даними ГУР, в росіян на нинішній момент запаси ракет – понад 350 лише балістичних. В цих умовах відкривати повітряне сполучення вкрай небезпечно», — наголосив Романенко.

Важливі новини України — що вже повідомлялося

Як повідомляв УНІАН, старший партнер компанії Marsh McLennan Кріспін Еллісон на Київському міжнародному економічному форумі заявив, що до кінця січня 2025 року до шести авіакомпаній можуть відновити авіасполучення в одному з аеропортів України.

Проте він зауважив, що кінцеве рішення стосовно відновлення авіарейсів буде ухвалювати Офіс президента з урахуванням безпекової ситуації через війну.

За словами Еллісона, з технічної сторони простіше розпочати польоти з аеропорту «Львів», оскільки до Польщі всього сім хвилин польоту. Однак президент України Володимир Зеленський наголошує на відкритті саме столичного аеропорту «Бориспіль».

Еллісон також зазначив, що страхування літака Airbus-320 і Boeing-737 потребує страхування мінімум на три чверті мільярда доларів. Він вважає, що Львів набагато безпечніший за Тель-Авів.

Новини Полтави