Зазначається, що викупити лізингові літаки змогли лише одиниці.
Десятки російських авіакомпаній можуть збанкрутувати у 2025 році. Причиною різкого погіршення фінансового становища стали борги за лізинг.
Російське видання «Известия» пише, що після введення санкцій у 2022 році через повномасштабне вторгнення російської армії в Україну багато авіакомпаній не зможуть платити за лізинг.
Влада РФ дозволила у 2025 році списати борги, але ці суми обкладаються податком на прибуток у розмірі 25%, що чинить на компанії занадто сильний фінансовий тиск. Річ у тім, що списана кредиторська заборгованість належить до «позареалізаційних доходів», а «зекономлені» гроші вважаються прибутком, який підлягає оподаткуванню.
Так, під ударом опинилися близько 30 компаній, які забезпечують 26% внутрішніх пасажирських перевезень.
Варто зазначити, що деякі російські авіакомпанії все ж змогли викупити лізингові літаки за кошти Фонду національного добробуту, але зробили це лише «Аерофлот», «Уральські авіалінії» та S7 Airlines. У першому кварталі 2024 року кількість таких літаків становила 165 із 400.
Санкції проти авіації РФ — головні новини
2 березня 2022 року Boeing і Airbus зупинили роботу в Росії через вторгнення в Україну. Компанії відмовилися проводити техобслуговування російських бортів і відправляти запчастини.
Крім того, в Європі зупинили дію сертифікатів придатності літаків для всіх авіакомпаній РФ. Однак всупереч санкціям, у 2022 році в Росію було відправлено деталей літаків Boeing, Airbus та інших компаній на мільйони доларів.
Зазначається, що з кінця жовтня 2023 року по 26 червня 2024 року кількість придатних літаків у парку 13 найбільших авіаперевізників Росії скоротилася на 3%, до 693 повітряних бортів.