У той час як сервіси зазвичай покладаються на складні комп’ютерні діагностичні системи для оцінки стану двигуна, існує простіший метод, яким може скористатися кожен.
Експерт порталу ampercar.com розповів, навіщо перекупники приставляють аркуш паперу до вихлопної труби автомобіля.
Перш ніж заглиблюватися в процес огляду, варто звернути увагу на необхідність прогріву двигуна перед початком «діагностики». Справа в тому, що на холодному і прогрітому двигуні склад вихлопних газів помітно відрізняється.
Оптимальним варіантом буде перевірка після нетривалої поїздки: достатньо всього 15 хвилин в дорозі, щоб температура охолоджуючої рідини була в межах 60-90 градусів.
Після цього аркуш паперу слід піднести до глушника і потримати в такому положенні кілька хвилин. Якщо папір починає тягнути в трубу, це тривожна ознака того, що всередині є знижений тиск.
Аналогічна ситуація виникає, коли вихлопні гази не можуть вільно покинути систему через глушник через зниження пропускної здатності.
Відбувається це через несправні клапани або поломку системи EGR, яка відповідає за рециркуляцію відпрацьованих газів, повертаючи частину їх у впускний колектор.
Крім того, забитий каталітичний нейтралізатор або збої в роботі газорозподільного механізму також можуть стати причиною подібної поведінки аркуша паперу.
При правильній роботі двигуна аркуш паперу буде коливатися плавно, без різких відхилень в сторони. Однак, якщо його рухи стають хаотиковими, це може свідчити про проблеми в системі запалювання, через що необхідно перевірити свічки запалювання та котушки.
Через деякий час спостереження за листом, варто звернути увагу на його стан. В ідеалі папір повинен бути практично чистим, може бути з ледь помітними слідами вологи і невеликою кількістю кіптяви. Але, якщо на ньому з’явилися коричневі масляні плями, то це тривожний сигнал про несправності двигуна.
Коли нагріте до високої температури мастило проникає у вихлопну систему, це може свідчити про проблеми з кільцями та задири на стінках циліндрів.
Варто відзначити, що в двигунах з турбонаддувом допустимий незначний викид мастила через вихлоп, але це відбувається тільки при різкому натисканні на педаль газу, а не на холостих обертах.
Якщо на папері видно світлі маслянисті плями, це явна ознака наявності охолоджуючої рідини у вихлопі. Зазвичай така ситуація виникає через прогорілу прокладку ГБЦ. У таких випадках вихлоп виглядає як біла пара, що свідчить про те, що антифриз змішався з вихлопними газами.
Це критична проблема, яка вимагає негайного втручання, так як мастило, змішане з антифризом, втрачає свої захисні властивості, що призводить до підвищеного зносу двигуна.