Неправильна експлуатація турбомотора скорочує ресурс турбіни, розрахований в середньому на 150 тис. км пробігу.
Фахівці ampercar.com перерахували п’ять правил грамотної експлуатації автомобіля із турбомотором.
Якісна олива
В інструкції автовиробника є рекомендації, яку оливу потрібно заливати в конкретний ДВЗ, та вказані інтервали технічного обслуговування: для турбомоторів інтервал знижений до 5-7 тис. км.
Важливою умовою безпроблемної експлуатації турбіни є вибір на користь якісного лубриканту. Він забезпечує коректний функціонал як мотора, а й турбокомпресора. Крім того, необхідно своєчасно змінювати масляні та повітряні фільтри, а також обслуговувати систему охолодження.
Прогрівати холодний ДВЗ
Турбіна під час роботи під навантаженням розкручується до 150 тис оборотів за хвилину. Щоб вона справно працювала, необхідне якісне змащення компонентів, що обертаються. Тому перші 3-5 хвилин після холодного пуску не слід розпочинати рух і натискати на педаль газу.
Не зупиняти різко турбомотор
Різка зупинка турбомотора після тривалої поїздки негативно впливає на турбіну. Тому перед тим, як заглушити ДВЗ, треба дати йому попрацювати на «холостих» кілька хвилин.
Справа в тому, що під навантаженням корпус турбокомпресора розігрівається до 800 градусів, а охолоджується потоками моторної оливи. Через перепад температур турбіна швидше зношується, як результат – закоксування.
Уникати тривалих холостих обертів
Для довговічної експлуатації турбомотора не потрібно залишати його працювати на холостих оборотах довше 20-30 хвилин. Інакше зросте рівень споживання оливи та утворюється нагар на елементах турбіни.
Низькі оберти на підвищеній передачі під забороною
Не використовувати низькі оберти на високій передачі, справа в тому, що через недостатній тиск мастила відбувається швидкий знос турбокомпресора, турбомотор потрібно «крутити», але в розумних межах.