Коли місто стане власником компанії «Фарго Сістемс», то після цього потрібно докупити стаціонарні валідатори, змусити приватних перевізників перейти на безготівкову оплату, і лише після цього місто почне отримувати прибутки зі своєї частки
В лютому новий власник оператора е-квитка «Фарго Сістемс» Сергій Веренкіотов заявив, що передасть 24% компанії у власність Полтавської міськради. 26 квітня на сесії депутати погодилися прийняти у власність міста частку компанії. Пройшло майже два місяці, а підприємець досі цю частку не передав. Сергій Веренкіотов пояснив, що як тільки закінчиться суд з депутатом Сергієм Капліним, одразу передасть місту його частку.
Депутат Сергій Каплін вбачає порушення регламенту міськради в тому, що рішення про передачу частки «Фарго» переголосували, оскільки з першої спроби не вистачило кількості голосів. Тому депутат просить суд скасувати дане рішення. Також в позові депутата йдеться, що міська рада планує підвищити тариф на проїзд, тому він просить Полтавський адміністративний суд вплинути на це рішення.
Сергій Веренкіотов пояснив, що компанія «Фарго» виплачуватиме дивіденди не з моменту отримання частки 24%, а з часу, коли пообіцяв віддати частину компанії, тобто із березня цього року. Навіть після того, як місто отримує свої частку, моментально прибутки не попливуть. Компанія отримує дохід, але про прибуток рано говорити, бо вкладає зароблені кошти у закупівлю техніки.
— Принцип бізнесу — гроші рахуються в кінці року, — говорить Веренкіотов. — В кінці року ми порахуємо, що ми купили, куди витратили кошти. Можливо, весь прибуток піде на закупівлю валідаторів, вони ж також стануть частиною власності міста. Ми реінвестуємо прибуток, тому сьогодні говорити про нього зарано. Ми за 4 місяці заробили чистого прибутку всього 300 тисяч гривень. На ці кошти ми купили стаціонарні валідатори для тролейбусів. Тому прибуток — дорівнює нулю.
Інша проблема, що приватні перевізники валідують лише 5% поїздок, і тому компанія недоотримує гроші. Водії приховують реальні прибутки. Лише тролейбуси закривають нашу витратну частину. Якщо зараз повноцінно запустяться електронний квиток на маршрутках, тоді ви можете проаналізувати, яку частку отримає місто.
Зараз м’яч на боці Полтавської міської ради. Нам потрібно розуміти скільки треба купити стаціонарних валідаторів. На автобуси ми не замовляли валідатори. Ми не знаємо скільки їх буде. Ми ж не знаємо: будуть великі автобуси чи ні. Нам немає сенсу купувати валідатори, які потім не будуть використовувати. Вони коштують по 700-800 доларів.
Потрібно запустили комунальну диспетчерську. Після цього місто проведе конкурс на перевезення, де виставить конкретні умови, кількість великих автобусів. Виготовити соціальну картку для пільговиків також повинно місто. Поки що я не розумію: як і коли вони будуть це робити.
Враховуючи як міська влада довго приймає рішення і як приватні перевізники всіма способами блокують користування електронними квитками, то можна спрогнозувати, що від роботи «Фарго» місто ще довго прибутку не отримає.
Також досі триває відновлення роботи комунальної диспетчерської, фінансування якої депутати погодили ще у лютому.
Микола ЛИСОГОР, «Полтавщина»