Вперше, за останні два роки, відділ з питань транспортних перевезень та зв’язку виконкому Полтавської міської ради надав інформацію щодо кількості провалідованих квитків у Полтаві. Раніше ці дані журналістам не надавали посилаючись на воєнний стан в Україні. «Полтавщина» отримала копії звітів ТОВ «Фарго Сістемс» за перші чотири місяці цього року. Валідація квитків — це реальний підрахунок оплачених проїздів у громадському транспорті, він здійснюється завдяки встановленому валідатору.
Нижче таблиця з кількістю провалідованих квитків у громадському транспорті Полтавської громади впродовж січня, лютого, березня та квітня.
Маршрут | Кількість провалідованих проїздок за місяць | ||||
2024.01 | 2024.02 | 2024.03 | 2024.04 | Всього | |
Тролейбуси (ПЕАТ) | |||||
1 | 200 | 152 | 319 | 9 | 680 |
2 | 49 812 | 44200 | 48 808 | 49 395 | 192 215 |
3 | 19 815 | 14215 | 23 508 | 23 219 | 80 757 |
4 | 74 922 | 68 256 | 66 326 | 63 862 | 273 366 |
5 | 128 490 | 120 400 | 135 102 | 132 433 | 516 425 |
6 | 22 516 | 18 256 | 14 532 | 11 874 | 67 178 |
7 | 75 413 | 71 478 | 71 934 | 69 921 | 288 746 |
8 | 4 298 | 3 412 | 6 984 | 6 588 | 21 282 |
12 | 99 540 | 95 325 | 87 140 | 86 108 | 368 113 |
15 | 141 532 | 137 450 | 140 134 | 135 602 | 554 718 |
Всього | 616 538 | 573 144 | 594 787 | 579 011 | 2 363 480 |
Автобуси (ПЕАТ та приватні) | |||||
21 | 15 521 | 14 300 | 17 768 | 18 751 | 66 340 |
22 | 12 615 | 12 561 | 19 942 | 20 346 | 65 464 |
23 | 9 281 | 8 282 | 6 780 | 5 809 | 30 152 |
24 | 5 236 | 5 147 | 7 792 | 7 116 | 25 291 |
25 | 289 | 240 | 0 | 0 | 529 |
26 | 4 315 | 4 117 | 0 | 3 034 | 11 466 |
27 | 2 616 | 2 515 | 1 279 | 1 756 | 8 166 |
28 | 5 820 | 5 320 | 3 984 | 4 975 | 20 099 |
29 | 3 540 | 3 245 | 4 054 | 6 857 | 17 696 |
30 | 308 | 209 | 930 | 839 | 2 286 |
31 | 7 822 | 7 523 | 9 121 | 9 167 | 33 633 |
32 | 5 312 | 5 115 | 4 262 | 3 217 | 17 906 |
33 | 6 782 | 6 512 | 5 577 | 5 242 | 24 113 |
34 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
35 | 5 420 | 5 200 | 4 682 | 4 554 | 19 856 |
36 | 4 358 | 4 302 | 4 541 | 4 321 | 17 522 |
37 | 147 | 140 | 159 | 187 | 633 |
38 | 7 956 | 7 544 | 8 523 | 8025 | 32 048 |
39 | 6 254 | 6 058 | 4 357 | 4 312 | 20 981 |
40 | 752 | 650 | 10 253 | 10 118 | 21 773 |
41 | п/в | п/в | п/в | п/в | п/в |
42 | 3 616 | 3 440 | 3 146 | 2 964 | 13 166 |
43 | п/в | п/в | 1 | 0 | 1 |
44 | п/в | п/в | п/в | п/в | п/в |
45 | 5 321 | 5 112 | 4 997 | 5 034 | 20 464 |
46 | 475 | 275 | 407 | 352 | 1 509 |
47 | п/в | п/в | п/в | п/в | п/в |
48 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
49 | п/в | п/в | п/в | п/в | п/в |
50 | 0 | 0 | 178 | 258 | 436 |
51 | п/в | п/в | п/в | п/в | п/в |
52 | п/в | п/в | п/в | п/в | п/в |
53 | 2 322 | 2 230 | 2 777 | 3 235 | 10 564 |
54 | п/в | п/в | п/в | п/в | п/в |
55 | 5 517 | 5 258 | 2 697 | 2 486 | 15 958 |
56 | 8 425 | 8 264 | 5 687 | 5 447 | 27 823 |
57 | 7 236 | 7 038 | 6 413 | 6 260 | 26 947 |
58 | 5 300 | 5 412 | 5 165 | 5 194 | 21 071 |
59 | 2 805 | 2 715 | 7 325 | 6 813 | 19 658 |
60 | 3 612 | 3 588 | 6 404 | 6 185 | 19 789 |
61 | 3 420 | 3 220 | 1 242 | 1 762 | 9 644 |
62 | 4 785 | 4 258 | 3 841 | 3 297 | 16 181 |
63 | 1 476 | 1 547 | 1 230 | 1 215 | 5 468 |
64 | 0 | 317 | 422 | 665 | 1 404 |
65 | 0 | 522 | 3 127 | 3 881 | 7 530 |
Всього | 158 654 | 152 176 | 169 063 | 173 674 | 644 633 |
П/в — перевізник відмовився від офіційного маршруту та/або валідації проїзду
Наразі валідаторами оснащені всі тролейбуси та автобуси комунального підприємства «Полтаваелектроавтотранс». Щодо приватних перевізників, то лише в 6% маршруток водії валідують кількість оплачених поїздок пасажирами. При цьому, водії приватних перевізників, намагаються уникати фіксування кількості оплачених поїздок через валідатор. Про це у травні повідомляв новий власник ТОВ «Фарго Сістемс» Сергій Веренкіотов.
Слова підприємця підтверджує надана кількість проїздів у приватному громадському транспорті, який оснащений валідаторами. Для прикладу, полтавські кільцеві маршрути № 21 та № 22 користуються одним з найбільших попитів у містян. Відповідно звіту «Фарго Сістемс», у квітні на маршруті № 21 відбулося 18 751 оплати поїздки, які зафіксував валідатор, на 22-му маршруті — 20 346. Враховуючи, що в середньому полтавцю необхідно 40 поїздок на місяць: щотижня двічі на кожен з п’яти робочих днів без врахування вихідних, то за квітень на 21-му маршруті оплатили проїзд 469 пасажирів, а на маршруті № 22 — всього 509 людей.
Валідація проїзду — це початковий етап до повноцінного запровадження електронного квитка у громадському транспорті задля безготівкової оплати. Для міста введення е-квитка є необхідним задля об’єктивної статистики транспортних потоків. Е-квиток дозволяє отримати реальні дані кількості пільговиків, які користуються громадським транспортом. Тобто електронний квиток забезпечить прозору компенсацію пільгових перевезень, що заощадить гроші бюджету громади. Також е-квиток унеможливлює крадіжку виторгу за проїзд у громадському транспорті: замість кондукторів будуть контролери, які перевірятимуть у пасажирів опалу проїзду та штрафуватимуть за порушення.
Інша перевага запровадження е-квитка — це можливість оптимізації маршрутів та випуск транспортних засобів. Ознайомившись з копією звіту «Фарго Сістемс», представник спільноти «Транспорт Полтави» Назарій Никончук зазначив, що дані по маршрутах демонструють їх популярність серед пасажирів:
«Депо варто задуматися над оптимізацією трьох найменш прибуткових маршрутів: 3, 6 та 8. «Вісімка» в будні має одну машину лише в годину пік, «шістка» — 1-2, може 3 машини, які теж їздять по розриву, одна з них — двозмінна. До «трійки» питань менше, проте цей маршрут міг возити більше, якби його посилити за рахунок 6 і 8 та продовжити до села Розсошенці.
Багато підписників каналу «Транспорт Полтави» згадують про колишній маршрут №14 Розсошенці — Центр — Інститут зв’язку, який зараз був би мегапопулярним та явно б зменшив видатки з міського бюджету на комунальне підприємство («Полтаваелектроавтотранс» — ред.). До того ж часто бачу картину, як 80% всіх людей на зупинці, наприклад, 1100-річчя Полтави, чекають саме Розсошенці чи Горбанівку. З центру ж, наприклад, доїхати тролейбусом в бік Розсошенців неможливо, а «трійка» банально оминає центральну частину міста та прямує лише до Склозаводу.
Є питання також і стосовно сполучення з Київським вокзалом: найпростіше з них — зробити стрілку із вулиці Зіньківської на вулицю Вокзальну, щоб тролейбуси під поїзди могли заїжджати, а пасажирам не довелося йти до зупинки «Вокзальна» чи взагалі до Київської площі. «Одиниця», яка на 95% дублюватиме Тр4 з одним тролейбусом не вирішить проблему, до того ж Київський вокзал вже давно став «основним» по поїздах далекого сполучення».
Нагадаємо, у травні відбулася пресконференція із секретарем міськради Катериною Ямщиковою, начальником траспортного відділу Сергієм Гладких та власникам ТОВ «Фарго Сістемс» Сергієм Веренкіотовим. Тоді посадовці та підприємець повідомили, що в цьому році відбудеться презентація нової транспортної стратегії Полтавської громади, яка матиме оновлену мережу. Обраних за конкурсом перевізників зобов’яжуть випустити великі автобуси, однак для цього потрібно підвищити проїзд до 15 грн. За словами Назарія Никончука, нині міська влада не створила умов для збільшення вартості проїзду. Зокрема, містяни тривалий час чекають комунальні автобуси та тролейбуси на непопулярних маршрутах, при цьому в Полтаві відсутній чіткий графік курсування приватного громадського транспорту.
Ольга ГРИНЕНКО, «Полтавщина»