«Фарго Сістемс» надало звіт щодо валідації проїзду в громадському транспорті: приватні перевізники занижують кількість проданих квитків

«Фарго Сістемс» надало звіт щодо валідації проїзду в громадському транспорті: приватні перевізники занижують кількість проданих квитків

Вперше, за останні два роки, відділ з питань транспортних перевезень та зв’язку виконкому Полтавської міської ради надав інформацію щодо кількості провалідованих квитків у Полтаві. Раніше ці дані журналістам не надавали посилаючись на воєнний стан в Україні. «Полтавщина» отримала копії звітів ТОВ «Фарго Сістемс» за перші чотири місяці цього року. Валідація квитків — це реальний підрахунок оплачених проїздів у громадському транспорті, він здійснюється завдяки встановленому валідатору.

Нижче таблиця з кількістю провалідованих квитків у громадському транспорті Полтавської громади впродовж січня, лютого, березня та квітня.

Маршрут Кількість провалідованих проїздок за місяць
2024.01 2024.02 2024.03 2024.04 Всього
Тролейбуси (ПЕАТ)
1 200 152 319 9 680
2 49 812 44200 48 808 49 395 192 215
3 19 815 14215 23 508 23 219 80 757
4 74 922 68 256 66 326 63 862 273 366
5 128 490 120 400 135 102 132 433 516 425
6 22 516 18 256 14 532 11 874 67 178
7 75 413 71 478 71 934 69 921 288 746
8 4 298 3 412 6 984 6 588 21 282
12 99 540 95 325 87 140 86 108 368 113
15 141 532 137 450 140 134 135 602 554 718
Всього 616 538 573 144 594 787 579 011 2 363 480
Автобуси (ПЕАТ та приватні)
21 15 521 14 300 17 768 18 751 66 340
22 12 615 12 561 19 942 20 346 65 464
23 9 281 8 282 6 780 5 809 30 152
24 5 236 5 147 7 792 7 116 25 291
25 289 240 0 0 529
26 4 315 4 117 0 3 034 11 466
27 2 616 2 515 1 279 1 756 8 166
28 5 820 5 320 3 984 4 975 20 099
29 3 540 3 245 4 054 6 857 17 696
30 308 209 930 839 2 286
31 7 822 7 523 9 121 9 167 33 633
32 5 312 5 115 4 262 3 217 17 906
33 6 782 6 512 5 577 5 242 24 113
34 0 0 0 0 0
35 5 420 5 200 4 682 4 554 19 856
36 4 358 4 302 4 541 4 321 17 522
37 147 140 159 187 633
38 7 956 7 544 8 523 8025 32 048
39 6 254 6 058 4 357 4 312 20 981
40 752 650 10 253 10 118 21 773
41 п/в п/в п/в п/в п/в
42 3 616 3 440 3 146 2 964 13 166
43 п/в п/в 1 0 1
44 п/в п/в п/в п/в п/в
45 5 321 5 112 4 997 5 034 20 464
46 475 275 407 352 1 509
47 п/в п/в п/в п/в п/в
48 0 0 0 0 0
49 п/в п/в п/в п/в п/в
50 0 0 178 258 436
51 п/в п/в п/в п/в п/в
52 п/в п/в п/в п/в п/в
53 2 322 2 230 2 777 3 235 10 564
54 п/в п/в п/в п/в п/в
55 5 517 5 258 2 697 2 486 15 958
56 8 425 8 264 5 687 5 447 27 823
57 7 236 7 038 6 413 6 260 26 947
58 5 300 5 412 5 165 5 194 21 071
59 2 805 2 715 7 325 6 813 19 658
60 3 612 3 588 6 404 6 185 19 789
61 3 420 3 220 1 242 1 762 9 644
62 4 785 4 258 3 841 3 297 16 181
63 1 476 1 547 1 230 1 215 5 468
64 0 317 422 665 1 404
65 0 522 3 127 3 881 7 530
Всього 158 654 152 176 169 063 173 674 644 633

П/в — перевізник відмовився від офіційного маршруту та/або валідації проїзду

Наразі валідаторами оснащені всі тролейбуси та автобуси комунального підприємства «Полтаваелектроавтотранс». Щодо приватних перевізників, то лише в 6% маршруток водії валідують кількість оплачених поїздок пасажирами. При цьому, водії приватних перевізників, намагаються уникати фіксування кількості оплачених поїздок через валідатор. Про це у травні повідомляв новий власник ТОВ «Фарго Сістемс» Сергій Веренкіотов.

Слова підприємця підтверджує надана кількість проїздів у приватному громадському транспорті, який оснащений валідаторами. Для прикладу, полтавські кільцеві маршрути № 21 та № 22 користуються одним з найбільших попитів у містян. Відповідно звіту «Фарго Сістемс», у квітні на маршруті № 21 відбулося 18 751 оплати поїздки, які зафіксував валідатор, на 22-му маршруті — 20 346. Враховуючи, що в середньому полтавцю необхідно 40 поїздок на місяць: щотижня двічі на кожен з п’яти робочих днів без врахування вихідних, то за квітень на 21-му маршруті оплатили проїзд 469 пасажирів, а на маршруті № 22 — всього 509 людей.

Валідація проїзду — це початковий етап до повноцінного запровадження електронного квитка у громадському транспорті задля безготівкової оплати. Для міста введення е-квитка є необхідним задля об’єктивної статистики транспортних потоків. Е-квиток дозволяє отримати реальні дані кількості пільговиків, які користуються громадським транспортом. Тобто електронний квиток забезпечить прозору компенсацію пільгових перевезень, що заощадить гроші бюджету громади. Також е-квиток унеможливлює крадіжку виторгу за проїзд у громадському транспорті: замість кондукторів будуть контролери, які перевірятимуть у пасажирів опалу проїзду та штрафуватимуть за порушення.

Інша перевага запровадження е-квитка — це можливість оптимізації маршрутів та випуск транспортних засобів. Ознайомившись з копією звіту «Фарго Сістемс», представник спільноти «Транспорт Полтави» Назарій Никончук зазначив, що дані по маршрутах демонструють їх популярність серед пасажирів:

«Депо варто задуматися над оптимізацією трьох найменш прибуткових маршрутів: 3, 6 та 8. «Вісімка» в будні має одну машину лише в годину пік, «шістка» — 1-2, може 3 машини, які теж їздять по розриву, одна з них — двозмінна. До «трійки» питань менше, проте цей маршрут міг возити більше, якби його посилити за рахунок 6 і 8 та продовжити до села Розсошенці.

Багато підписників каналу «Транспорт Полтави» згадують про колишній маршрут №14 Розсошенці — Центр — Інститут зв’язку, який зараз був би мегапопулярним та явно б зменшив видатки з міського бюджету на комунальне підприємство («Полтаваелектроавтотранс» — ред.). До того ж часто бачу картину, як 80% всіх людей на зупинці, наприклад, 1100-річчя Полтави, чекають саме Розсошенці чи Горбанівку. З центру ж, наприклад, доїхати тролейбусом в бік Розсошенців неможливо, а «трійка» банально оминає центральну частину міста та прямує лише до Склозаводу.

Є питання також і стосовно сполучення з Київським вокзалом: найпростіше з них — зробити стрілку із вулиці Зіньківської на вулицю Вокзальну, щоб тролейбуси під поїзди могли заїжджати, а пасажирам не довелося йти до зупинки «Вокзальна» чи взагалі до Київської площі. «Одиниця», яка на 95% дублюватиме Тр4 з одним тролейбусом не вирішить проблему, до того ж Київський вокзал вже давно став «основним» по поїздах далекого сполучення».

Нагадаємо, у травні відбулася пресконференція із секретарем міськради Катериною Ямщиковою, начальником траспортного відділу Сергієм Гладких та власникам ТОВ «Фарго Сістемс» Сергієм Веренкіотовим. Тоді посадовці та підприємець повідомили, що в цьому році відбудеться презентація нової транспортної стратегії Полтавської громади, яка матиме оновлену мережу. Обраних за конкурсом перевізників зобов’яжуть випустити великі автобуси, однак для цього потрібно підвищити проїзд до 15 грн. За словами Назарія Никончука, нині міська влада не створила умов для збільшення вартості проїзду. Зокрема, містяни тривалий час чекають комунальні автобуси та тролейбуси на непопулярних маршрутах, при цьому в Полтаві відсутній чіткий графік курсування приватного громадського транспорту.

Ольга ГРИНЕНКО, «Полтавщина»

Новини Полтави