Легендарний Ford Mustang — найуспішніший спорткар в історії. Він переживав злети й падіння, проте завжди залишався вірним концепції недорогого та потужного авто для молоді.
Сьогодні виповнюється 60 років одній із найкультовіших американських моделей — Ford Mustang.
Це найпопулярніше спортивне авто всіх часів і народів, адже виготовлено вже понад 10 мільйонів Mustang. Фокус розповість історію легендарного спорткара.
Батьком Ford Mustang по праву вважається геніальний менеджер Лі Яккока. На початку 60-х років він вирішив створити автомобіль для молоді.
Він мав бути компактнішим за величезні Chevrolet чи Pontiac — 4,6 м завдовжки, стильним і вартувати 2500 доларів.
Розробка моделі зайняла всього 18 місяців. Результатом стало стильне дводверне авто з довгим капотом і зсунутим назад салоном.
Цікаво, що Ford Mustang назвали не на честь дикого американського коня, а через схожість із винищувачем P-51 Mustang, кабіна якого також була зсунута назад.
І вже потім придумали логотип із жеребцем.
Презентація Ford Mustang відбулася 17 квітня 1964 року в Нью-Йорку, і її вперше у світі транслювали в прямому ефірі на телебаченні.
Американці закохалися в авто з першого погляду:
за перший день продали 22 тисячі Ford Mustang, до кінця року — понад 400 тис., а за півтора року їх табун сягнув мільйона.
Такий шалений успіх моделі пояснюється її доступністю й можливістю задовольнити найвибаглівиших автолюбителів.
Покупець міг вибрати купе або кабріолет, механічну чи автоматичну коробку передач, замовити кондиціонер, дискові гальма, радіо, підсилювач керма.
Із початку на вибір пропонували чотири двигуни — від 3,3-літрової шістки на 101 к. с. до 4,7-літрового 271-сильного V8.
Ford Mustang здійснив справжнісіньку революцію в Америці. Не дивно, що в нього швидко з’явилися конкуренти
— Chevrolet Camaro, Pontiac Firebird, Plymouth Barracuda. Сформувався новий сегмент компактних спортивних моделей pony cars («авто-поні»).
Проте Ford Mustang постійно покращували. Змінювався дизайн, з’являлися нові потужні двигуни об’ємом 5,7 л (250-330 к. с.), 6,4 л (325 к. с.) і 7,0 л (335-375 к. с.).
До того ж відомий гонщик Керол Шелбі почав робити тюнінг Ford Mustang.
Спочатку презентували 306-сильний Shelby GT350, а згодом з’явився 7,0-літровий 355-сильний GT500, здатний розігнатися до сотні за 6,2 с.
У 1974 році дебютувало друге покоління Ford Mustang, проте воно не змогло повторити успіх попередника через невиразний дизайн.
До того ж паливна криза змусила різко зменшити потужність двигунів.
Не покращила ситуацію й третя генерація Ford Mustang із абсолютно новим дизайном. Навіть топова версія моделі мала 235-сильний двигун.
Довгий час модель не могла відродити минулу славу, але в 90-х ситуація почала змінюватися.
До 30-річчя моделі презентували новий Ford Mustang, якому повернули сімейні риси дизайну та потужні (до 390 к. с.) мотори V8.
Проте по-справжньому переломним став 2004 рік, коли дебютував абсолютно новий Ford Mustang п’ятого покоління, який дизайном нагадував знаменитого предка 1964 року.
Із цього часу почалося відродження моделі. Повернули й заряджений Shelby GT500, потужність якого швидко довели до 670 сил.
Дуже успішним став Ford Mustang шостої генерації, який уперше почали офіційно продавати в ЄС і Україні.
Він став обтічнішим і отримав 2,3-літровий турбомотор, проте зберіг і класичні вісімки потужністю до 760 сил.
Зараз у виробництві вже сьоме покоління Ford Mustang. Авто поєднує класичний дизайн із сучасними дисплеями в салоні.
В епоху електрифікації спорткар зберігає великі V8 і, на відміну від Chevrolet Camaro й Dodge Challenger, залишаться в строю.
І це не дивно, адже нині Ford Mustang — дійсно легендарна модель. У світі існує понад 400 клубів фанатів автомобіля, а серед колекціонерів Mustang
— експрезидент США Білл Клінтон, актори Кевін Костнер і Брюс Вілліс та семиразовий чемпіон «Формули-1» Льюїс Гамільтон.
Mustang можна побачити в десятках кінофільмів, серед яких «Чоловік і жінка», «Викрасти за 60 секунд», «Булліт», «Форсаж».