На Рогізній магазину продуктів «У Юлічки» вже немає багато років. Але зупинка з такою ж назвою є досі.
У Полтаві зупинився процес перейменування зупинок. З близько 500 зупинок перейменували лише 28, хоча впорядкування потребують майже в десять разів більше
Разом із перейменуванням вулиць група спеціалістів працювала над впорядкуванням назв зупинок. У Полтаві близько 500 зупинок, і головна проблема полягає не тільки в заміні імперських чи комуністичних назв, а й у відповідності зупинок на картах їх реальному існуванню.
Над впорядкуванням працювала група спеціалістів: Леонід Булава, Назарій Никончук, а також учасники спільнот «Транспорт Полтави», «Стара Полтава» та «Історичні кутки і мікрорайони Полтави». Вони проаналізували всі зупинки та склали список із близько 200 зупинок, які потребують перейменування або впорядкування. Переглянути пропозиції щодо перейменування зупинок можна за посиланням.
На початку року у два заходи було перейменовано 30 зупинок, після чого процес зупинився. Краєзнавець Леонід Булава пояснив:
— У нас було все готово. Я передав усі варіанти перейменування зупинок Валерію Пархоменку. Робочу групу розпустили, зупинки по-своєму перейменували. Останній раз Катерина Ямщикова проводила повноцінну сесію ще в липні.
Ми хотіли, щоб було зроблено новий кадастр зупинок. Той список, який дала міська рада, вже давно не актуальний: деякі зупинки існують, але їх немає в кадастрі, а деякі є в документах, але відсутні насправді.
Транспортний експерт Назарій Никончук додав:
— Зупинки потрібно перейменовувати комплексно і бажано одночасно, а не так, як це робиться зараз (згадаймо лише перейменування зупинок «Кондратенка» та «Медакадемії»). Необхідно переглянути реєстр, додати нові зупинки, прибрати старі, перевірити актуальність їхнього розташування та документального підтвердження. Питань маса, як щодо зупинок на «кільці», так і на околицях, де часто зупинки мають назви на кшталт «поворот» або «магазин». Багато назв, пов’язаних із підприємствами чи заводами, давно втратили актуальність, деякі зупинки дублюються, а деякі — вводять в оману.
Наприклад, потрібно вирішити проблему з двома «четвертими поліклініками», назвавши одну з них умовно «пров. Гната Хоткевича». Такі зупинки, як «Фарфоровий завод», «Продмаш», «Хіммаш», «Новозаводська», «ГРЛ», «Торговельний центр» вже давно втратили своє значення. На автобусному маршруті № 39 є зупинка «Магазин у Юлічки». А «Музей» на вул. Шведська Могила — який саме? Краєзнавчий чи художній? Таких невідповідностей дуже багато.
***
Нагадаємо, що господарський суд Києва визнав недійсними два корупційні договори управління ЖКГ Полтави 2020-го року щодо ремонту зупинок громадського транспорту. ТОВ «Будівельна компанія «Віват Груп» має повернути Полтавській громаді майже 2 млн грн.
Микола ЛИСОГОР, «Полтавщина»