Існує думка, що повний привід для легковика зі скромним кліренсом – це зайве ускладнення конструкції, що негативно позначається на надійності.
Але є моделі, власники яких не стикалися із проблемами трансмісії 4х4.
Ми знайшли п’ять седанів, повний привід яких не підведе.
Audi А6
У кузові С7 сімейство Audi A6 отримало нову повнопривідну трансмісію. Крутний момент розподіляється полегшеною роздаткою, в якій ховається диференціал підвищеного тертя на коронних шестернях з дисковим блокуванням.
Ця конструкція легша, ніж колишній Torsen, і менш громіздка. А ще ця версія має широкий діапазон перерозподілу тяги по осях: до 85 відсотків на задню і до 70 відсотків на передню. За замовчуванням момент ділиться на пропорції 40:60 на користь задньої осі.
І при радикальному оновленні конструкції не постраждала її надійність. Основні вузли витримують 300 000 кілометрів і навіть більше. після п’яти років експлуатації.
Subaru Legacy
Повний привід – наріжний камінь конструкції та одна з ключових переваг усіх Subaru, у тому числі седана Legacy. А для п’ятого покоління седана передбачено аж три варіанти трансмісії!
У Legacy з “механікою” стоїть симетричний міжосьовий диференціал, який блокується віскомуфтою. Модифікації з варіатором позбавлені міжосьового диференціала, а підключенням задньої осі управляє багатодискова муфта.
Ну а найбільш просунутий варіант отримали турбовані та шестициліндрові Legacy. У них постійний повний привід з несиметричним розподілом крутного моменту по осях.
І будь-яка з модифікацій міцна та надійна. Хрестовини карданного валу Legacy витримують по 300 000 кілометрів. Аналогічний ресурс і в ШРКШ, особливо якщо дбати про цілісність чохлів. Термін служби муфти перевищує 250 000 км.
Genesis G70
Корейська альтернатива BMW 3 серії та Audi A4 побудована на задньопривідній платформі Kia Stinger. І спочатку G70 пропонувався лише з повнопривідною трансмісією, в якій використано електромеханічну багатодискову муфту, створену за образом вузла BMW xDrive.
Вона допускає повне блокування, але при рівномірному прямолінійному русі віддає вперед трохи більше десяти відсотків тяги.
Середній ресурс більшості елементів трансмісії становить 200 000 кілометрів, або навіть більше. Це стосується і муфти: на відміну від багатьох BMW вузол Hyundai непогано пристосований до суттєвих навантажень.
Однак це не скасовує необхідності оновлювати трансмісійну оливу раз на 50 000 кілометрів, а у важких умовах експлуатації ще частіше.
Nissan Teana
Teana – седан бізнес-класу, створений з прицілом на Америку, але за всіма стандартами японської якості. Тому відверто невдалих модифікацій він не має. Це стосується повнопривідної версії. І хоча рядна “четвірка” такого варіанту поступається моторам V6 в ресурсі, зате до трансмісії питань немає.
Повним приводом, у якому використовується багатодискова муфта підключення задньої осі, з Теаною поділився кросовер X-Trail. Після 70 000 кілометрів тут може зноситися хрестовина карданного валу, але це єдине слабке місце.
Муфта і роздавальна коробка виходять з ладу рідко, а ШРКШ при цілих чохлах витримують понад 200 000 кілометрів.
Mercedes-Benz E-клас
Наявність трансмісії 4х4 у Mercedes E-класу в кузові W212 зайвих проблем з надійністю не створює. Седан отримав постійний повний привід: за розподіл крутного моменту, у співвідношенні 45:55 на користь задньої осі відповідає роздаточна коробка.
Щоправда, зразкову надійність трансмісія набула не відразу. У ранніх екземплярів ланцюг до роздаточної коробки іноді не витримував і 50 000 кілометрів.
Проблему оперативно усунули, і термін її служби зріс приблизно 200 000 кілометрів. Ресурс редуктора заднього моста становить приблизно 300 000 км. Трохи менше витримує міжосьовий диференціал.
Так що основні турботи власників зазвичай зводяться до заміни оливи, а також до перевірки стану приводів і карданів, які у Мерседеса практично вічні.