Кожен сучасний автомобіль оснащений безліччю датчиків та електронних систем, які керують роботою двигуна та коробки передач.
Портал ampercar.com назвав шість важливих датчиків в автомобілі, поломка яких виводить машину з ладу.
Перший
– це датчик положення дросельної заслінки.
Цей маленький прилад відповідає за правильне упорскування палива, кут випередження запалення і навіть режим роботи холостого ходу.
Другий
– критично значущий датчик керує тиском палива. Його дефект може спровокувати проблеми в роботі двигуна аж до його повної зупинки.
Третій у списку
– індукційний датчик положення колінчастого валу, впроваджений у сучасні двигуни.
При кожному оберті він посилає імпульс електронному блоку керування. Відсутність сигналу інтерпретується як припинення функціонування ДВЗ.
При поломці цього датчика автомобіль просто не заведеться.
Четвертий
– по порядку датчик температури рідини, що охолоджує, зазвичай розміщується між головкою блоку циліндрів і термостатом.
Його електричний опір зменшується із підвищенням температури.
Електроніка, спираючись на дані, регулює склад паливної суміші, особливо під час запуску в умовах холодної погоди, а також активує вентилятор на радіаторі.
Порушення роботи цього датчика призводить до того, що блок управління починає готувати суміш, яка підходить для температури 0 градусів Цельсія, що неминуче збільшує витрату бензину.
П’ятий
– датчик детонації ДВЗ. Його головна місія полягає у виявленні передчасного вибуху паливної суміші у циліндрах, що може призвести до незворотних пошкоджень.
Зазвичай цей датчик функціонує за принципом п’єзо-запальнички: чим більше ударне навантаження, тим вища напруга на ньому.
Завдяки його сигналам блок управління коригує кут випередження запалення, щоб уникнути детонації. Вихід з ладу цього датчика несе серйозні наслідки стану двигуна.
Шостий
– поруч із каталізатором у системі вихлопу часто встановлюється датчик вмісту кисню у вихлопних газах, відомий як лямбда-зонд.
Він проводить аналіз та передає дані про вміст кисню для коригування складу горючої суміші.
Порушення у роботі цього датчика призводять до збільшення витрати палива та обсягу шкідливих викидів.