Вітчизняними дорогами роз’їжджають досить багато автомобілів Porsche, серед яких зустрічаються і дуже рідкісні для нашого ринку моделі.
І тому приклад Porsche 968. Це останній представник сімейства машин марки, оснащених переднім двигуном з водяним охолодженням.
Останнє дебютувало з моделі 924 у 1976 році. А у 1982-му почався випуск спадкоємця – 944, а 1991-го – і моделі 968.
Хоча 968-й і схожий на своїх попередників, проте 80% усіх його механічних компонентів замінено на модернізовані або повністю нові.
Машини отримала більш округлі форми, а також фари, що вже не ховалися, істотно видозмінилася і задня світлотехніка.
Під капотом встановили модернізований трилітровий 4-циліндровий двигун – потужністю 240 к. с.
Тут з’явився збільшений до 11.0:1 ступінь стиснення, а також вперше для машин Porsche система зміни фаз газорозподілу
– VarioCam. Машина обзавелася також новою, 6-ступеневою КП, яка прийшла на зміну 5-ступеневій.
Як опція почав пропонуватися й 4-швидкісний “автомат” TipTronic. Максимальна швидкість становила 252 км/год, а набір сотні з місця займав всього 6,5 с.
Porsche 968 на вулицях Києва, 1995 р. Фото автора
На відміну від моделей 924 та 944, які були випущені у кількості 150 тис. та 163 тис. од. відповідно, машин 968-го сімейства виготовили на порядок менше
– 12 776 од., 4 389 з яких були з відкритим кузовом. Цікавий факт: якщо машини 924 та 944 збирали на заводі Audi у Неккарсульмі, то 968
– вже на власному підприємстві Porsche у Цуффенхаузені.
Цю машину тут робили до 1995 року і вона стала останньою передньопривідною моделлю Porsche до появи кросовера Cayenne в 2003 році.