Полтава отримуватиме прибуток від діяльності оператора е-квитка, але не матиме можливості впливати на рішення компанії
Сьогодні у Полтавський міській раді підприємець Сергій Веренкіотов та заступник міського голови Володимир Чередниченко підписали договір про передачу 24% компанії «Фарго Сістемс» у власність міста.
Це рішення тягнулося ще з лютого цього року, коли новий власник компанії пообіцяв, що передасть частку бізнесу у власність Полтавської міськради. 26 квітня на сесії міськради депутати погодилися прийняти цю частку. Проте реалізація рішення затрималася через позов депутата Сергія Капліна.
Власник «Фарго Сістемс» Сергій Веренкіотов детальніше розповів про умови договору:
— Ми будемо звітуватися раз в рік і місто отримуватиме прибуток. Закінчується 2024 рік. І якщо буде прибуток, то місто отримає свої 24%. Це звичайний корпоративний процес.
— Чи може місто брати участь в управлінні «Фарго»? Наприклад, запропонувати, які валідатори слід купити?
— Ми будемо контактувати з управлінням УЖКГ, але на 24% місто не має жодного голосу.
— А якщо міській владі щось не подобається, то як вона може на вас вплинути?
— Місто може висловити свою стурбованість. Якщо ви купуєте акції якоїсь компанії і у вас є 24%, то ви ні на що не можете впливати, бо є головний бенефіціар, у якого понад 50%. Ви можете дивитися і висловлювати своє обурення. Але ви навіть не можете ініціювати збір акціонерів. А тут не акціонерне товариство, а лише частка в компанії. Це можна порівняти із депозитом в банку: якщо вас щось не влаштовує у діях банку, то заберіть свої гроші і до побачення. З плюсів — у міста прибуток 24%.
— Якби передали не 24, а 25%, то місто мало б більше прав?
— Звичайно, по корпоративному праву нам міську раду треба оповіщувати про наші дії. При 24% нам нічого не потрібно роботи. Але це пришвидшить для нас прийняття тих чи інших рішень.
Володимир Чередниченко додав:
— Сергій Веренкіотов працюватиме в інтересах міста і ми розраховуємо на його порядність. Якщо Веренкіотов порушить домовленості, у нас будуть підстави розкритикувати його роботу. Місто є замовником послуги запровадження е-квитка, а «Фарго Сістемс» виконавцем. Ми контролюватимемо їх обвязки, наприклад, технічний огляд валідаторів, тощо. Ми налаштовані на активну співпрацю із метою забезпечення кращої якості перевезень.
***
Довідково. Якщо вартість провалідованої поїздки складає 10 грн, то «Фарго Сістемс» отримує з неї 7% — 70 копійок. Після передачі частки компанії місту, бюджет громади може претендувати на 17 копійок від кожної безготівкової оплати проїзду.
Сергій Веренкіотов також повідомив, що компанія вже замовила стаціонарні валідатори для тролейбусів.
Щодо пропозиції зробити умовно безкоштовний проїзд у маршрутках без валідатора, то таке рішення ще не прийнято на засіданні виконкому.
Микола ЛИСОГОР, «Полтавщина»